Google
 

Zoomer Photography's Fan Box

RAHSIA 13

ALAM BENDA

Jalinan garisan-garisan, bentuk, permukaan sesuatu objek atau benda-benda tergabung dalam penggambaran alam benda. Komposisi dan cahaya merupakan dua faktor penting. Sekiranya kedua-dua faktor ini digunakan dengan sebaik-baiknya, anda boleh mengubah sesuatu objek menjadi lebih menarik dan indah.

Untuk memulakan penggambaran alam benda, elok mulakan dengan sesuatu yang mudah yang menjadi hobi anda seperti setem, wang, kereta mainan dan lain-lain. Tugas ini memerlukan konsentrasi dan kesabaran. Jangan tergopoh gapah untuk menghasilkan sesuatu foto itu.

Dengan meletakkan objek-objek berdekatan tingkap, ia boleh menghasilkan gambar-gambar yang bermutu kerana cahaya dari luar tingkap sudah cukup terang dan asli. Gunakan kad berwarna cerah seperti polisterin untuk membalikkan cahaya ke subjek. Cara ini boleh menutup bayang-bayang hodoh pada subjek.

Bersambung…

Untuk melihat hasilkerja Azam Photography
sila klik di bawah

2 comments:

Anonymous said...

This is very interesting site...
Interesting percocet addiction Schalit oral surgery Genetic for percocet sports betting surveillance tactics Le senza bras Percocet available milligrams refrigerator diagram

Anonymous said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it
»