Google
 

Zoomer Photography's Fan Box

RAHSIA 2


PENCAHAYAAN DI DALAM RUMAH

Jika kita berada di dalam rumah, untuk memastikan tahap pencahayaan adalah mencukupi, selalunya kita akan menggunakan flash. Untuk mendapatkan gambar yang cantik, elakkan menembak flash secara tepat (direct). Direct flash akan menyebabkan gambar kita terlalu terang (tanpa sebarang tonasi terutama di bahagian muka), disertai bayang yang amat keras. Ini akan terjadi jika kita menggunakan built-in flash, yang selalunya dibina bersama kamera.

Jika anda menggunakan flash berasingan (sebagaimana yang selalu digunakan bersama kamera SLR), pastikan flash anda di arahkan ke siling rumah dan ditembak secara lantunan (bounce). Cahaya yang dihasilkan menggunakan teknik bounce akan lebih merata dan tidak menghasilkan bayang. Gambar anda juga akan menjadi cantik dan menarik.

Semasa mengambil gambar didalam rumah, pastikan juga semua lampu-lampu dipasangkan untuk membantu pencahayaan anda. Lebih menarik jika anda berupaya menggunakan cahaya semulajadi dengan menyuruh subjek anda berdiri di tepi tingkap. Pencahayaan begini boleh menghasilkan kontras yang tinggi dan menarik jika anda berhajat membuat gambar hitam-putih.

Sekian untuk sementara. Selamat berfotografi!

Untuk melihat hasilkerja Azam Photography
sila klik di bawah

http://zoomer.fotopages.com/

2 comments:

Anonymous said...

Looking for information and found it at this great site... printable online wedding invitations Canadian wellbutrin sr no prescription needed cock massive oral drive kia sorento test girl riding big cock facelift patient satisfaction Vauxhall combo roof rack life assurance uk huge dick long

Anonymous said...

good day bros. I'm honestly into shoes and I had been digging as far as something that meticulous brand. The prices as regards the sneakers are all over 180 dollars on every site. But finally I base this locate selling them someone is concerned half price. I absolutely want these [url=http://www.shoesempire.com]prada sneakers[/url]. I will probably buy them. what can you tell me about these?